mandag 20. februar 2012

Hagebøker

Når jeg var uten internett letet jeg frem mine blomsterbøker, og selv om det ikke var det samme som å lese andres hageblogger så var og er bøkene fine de også.  En av mine favoritter er Blomsterboken av Joner. Bildene er ikke veldig vakre, men de viser fine blomster i hagen og den har noe ekte over seg. Ikke minst kjennes det oppnåelig å skulle ha liknende rabatt som vises på bildene. Informativ er den også- hvilket ikke er så dumt:)
Min favoritt nummer to var på mammutsalget i fjor, Samuelsson og Schenkmanis Store hagebok.  Det beste med den er allsidigheten, jeg kan slå opp eplesorter, bær, løk vekster og hvordan lage grusgang i samme bok.
Ellers så har jeg Prismas store hagebøker (svenske) som til tross for sine mange bilder er kjedelig å lese og kikke i. Synes det er en stor fordel når bøkene er skrevet her i Norden, engelske bøker som er oversatt har jeg ikke så god erfaring med. Kanskje fordi bildene viser helt urealistiske hager?  I hvert fall urealistiske å ha i Norge. Og veldig urealistiske for meg å kunne gjenskape.
Har du noen favoritt bok? 

 
Her ligger Samuelsson og Schenkmanis Store hagebok på stuebordet. Bordet kjøpte jeg på bruktbutikk- synes formen var så fin. Bordet ble vasket, pusset og grunnet før jeg malte det i fargen "mild". Er kjempefornøyd med bordet! Og i helgen kjøpte jeg skuffene under- måtte ha litt farge og praktisk oppbevaring:)
Ha en fin kveld! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar