fredag 30. mars 2012

Helg!

Denne busken var fin og gul, men bilder ble litt mørkt (og uten mitt bilde-manipuleringsprogram forblir det slik:)


Endelig helg! Etter en fin uke i Malmø/Lund var det godt å komme tilbake til familen og påskeferie! Når jeg satt på toget i går så jeg to magnoliatrær i blomst! Det ene på sørsiden av Lunds togstasjon, det andre i Malmø- rakk ikke å ta bilde:(  Men jeg var overbevist om at det var kommet mye lenger i Skåne enn hjemme i sør/øst Norge. Men når jeg kom hjem viste det seg at det har vært en knall uke her og vi er kommet minst like langt!

Nå kan jeg se noen av påskeliljene komme opp, men jeg plantet dem nok litt for dypt, derfor kommer de litt sent. De små "tetatetene" plantet jeg grunt og de blomstrer:)  Får bare vente litt ekstra på de store påskeliljene. Ellers så er det egentlig genialt å plante løkvekster i offentlige bed. På bildet under er det tydelig at endel av bedet blir brukt til å gå på, og da kan jo løkvekster være en ide da selve løken overlever å bli trampet på. Det vil si, det hjelper kanskje ikke om de blir trampet ned når de kommer opp da:)


Hadde egentlig lyst til å vise et penere bilde enn dette, men blogger nekter meg å legge det opp:( Nå er det på tide å ta kvelden for meg og jeg ønsker alle en fin helg og riktig god påske!

Klem Maria :o)

3 kommentarer:

  1. Håper sola kommer i påsken slik at resten av snøen forsvinner! Det et deilige tider nå, så vi får bare nyte!

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  2. God påske til deg også, kos deg masse.
    Tuaklem

    SvarSlett