mandag 13. august 2012

Zinna, jeg?

Håper alle har hatt en fin helg! Her i heimen har det vært bra bortsett fra at både internett, tv OG dvd har vært ute av spill! Men nå er det mandag og internett og tv er i orden igjen! Jeg tenkte jeg skulle skrive noen ord om Zinna. Det er nemlig en plante jeg ikke har fått ordentlig til før i år. Et år jeg forsøkte den fikk jeg bare opp en plante som gav en blomst:) De andre gangene har det ikke blitt noen ting i det hele tatt. Men i år har jeg altså fått det til!



Og så kunne jeg ikke dy meg, i forrige uke plukket jeg inn en stor bukett med masse forskjellig fra hagen. Mens en etter en av blomstene i buketten takket for seg er det fortsatt et par igjen:

Zinna! Visste ikke at de holdt seg så godt innendørs! En uke!! Da er de sannelig verdt å forsøke flere ganger. Skikkelig morsomt med sånne fine overraskelser:)



Ønsker en riktig fin mandagskveld!!

4 kommentarer:

  1. Så flott blomstring du har fått, nydelige farger! Flott at de står så lenge inne. Jeg har også opplevd disse som litt vanskelige, ikke alltid jeg har fått spiring. Nå er det noen år siden jeg har prøvd.

    SvarSlett
  2. Flotte sterke farger på disse! Jeg har aldri prøvd de selv, så det er morsomt å se på dine flotte planter. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Nydelige blomster i sterke og glade farger :) Til å smile av er de.

    SvarSlett
  4. Skikkelige gla' blomster dette :)Moro å endelig få til da man har prøvd mange ganger, og at de attpåtil står lenge inne er jo et ekstra pluss!
    Håper du nyter solfyllte dager for tiden også :)

    SvarSlett