onsdag 22. august 2012

Lag en lampe!

Jeg var hos brukt handleren nå i helgen og kom hjem med en lampe og lampeskjerm. Lampeskjermen var fin i formen, ja fargen var ikke så ille heller, men den hadde noen flekker. Under her er før- bildet:


 Vi skal pusse opp barnerommet så jeg fant frem et stoff med artig mønster. 
Steg en er å lage en mal. Jeg brukte en reklame som jeg klipte og teipet rundt skjermen, dette ble en mal. Etter å ha strøket stoffet klippet jeg ut formen etter malen med noen cm ekstra på alle sider.


Så festet jeg stoffet med klyper til skjermen. Dette kan ta litt tid, men som vist på bildet kan stoffet bli litt ujevnt og «bulkete» og slik vil man jo ikke at det ferdige resultatet skal se ut. Bruk tiden på å få vekk bulkene- det er det verdt!


Når jeg var fornøyd med hvordan det så ut tok jeg frem limpistolen og festet stoffet med lim på baksiden av lampeskjermen (innsiden av skjermen). Slik ble stoffet festet oppe og nede. Skulle tro det ville fungert å teipe fast stoffet også om man hadde tatt en skikkelig god en.

Ferdig resultat!

Lampe i ny drakt!
Nå sitter jeg bare å lurer på om jeg skal male lampe-foten også…..
Synes det er så greit med slike hobby-greier som funker første gangen man gjør det! Sånn er det jo skjeldent i hagen:)

Ha en flott onsdag!

8 kommentarer:

  1. Lampen din ble veldig fin! Ja, tenk om det hadde vært sånn i hagen at alt gikk greit på første forsøk. Det hadde vært noe :-) Ha en fin onsdag du også!

    SvarSlett
  2. Denne ble skikkelig fin med det superlekre stoffet. Du er kjempeflink :)

    SvarSlett
  3. Den ble jo skikkelig tøff, jo! Så flink du er! Jeg tror det hadde blitt kult med turkis lampefot :)

    SvarSlett
  4. Wow!Sprek lampe!!!! Ser for meg at det kunne bli skikkelig kult med foten i samme farge som den lyseste av de blå fargene i stoffet.
    Det er skikkelig artig med slike små oppussingsprosjekter som man finner på bruktbutikker,loppemarkeder o.l :) Flinke du :) Klem

    SvarSlett
  5. Åh, så flink du er til å se løsninger på gamle ting. Denne ble jo kjempe fin!

    Klem

    SvarSlett
  6. Det pyntede. Nu er den blevet rigtig fin.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlett
  7. Vad snygg den blev! Kul att följa dig och se dina projekt här på bloggen:)

    SvarSlett
  8. Vad snygg den blev! Kul att följa dig och se dina projekt här på bloggen:)

    SvarSlett