fredag 31. august 2012

Avslappende soverom

Det er fredag og snart helg!! Det er så godt! I dag tenkte jeg å blogge om soverommet vårt som mannen har pusset opp i sommer. Ja, jeg har hjulpet litt til med å male lister etter at armen ble bra, men her er det ikke jeg som har stått for mesteparten av arbeidet for å si det slikJ  Soverommet ligger mot nord og vi valgte derfor å ha litt farge på veggene slik at det ikke ble for kaldt, fargen heter Blek sand. Vi har skråtak i halve rommet og det ble malt hvitt (Chi) for å holde rommet stort og lyst. Gulvet er i fargen Sommersne. Møblene var selvskrevne. Jeg har arvet mine besteforeldres senge-møbler som de fikk når de giftet seg i 1950. Det er en seng, to nattbord, to puffer og et sminkebord. Jeg elsker dem! Vi har hatt settet i flere år, men det er først nå vi har plass til å ha alle delene i samme rom.

Morfar var den som malte settet sist, og malingen har flakket litt av, men jeg har ikke hjerte til å male over ennå. Synes fargene på møblene passer fint sammen med veggene, men jeg tror jeg  skal trekke om puffene etter hvert.


Sengen har vi gjort noen endringer på, vi tok bort det gamle opplegget som skulle holde madrassene på plass og satte inn vanlig ribbe til madrassene. Selv om sengen ikke er vanlig standard gikk det fint å bestille nye madrasser tilpasset målene- og dermed var jo sengen helt super å bruke. Jeg er veldig fornøyd med de oppussingene vi har gjort her i huset, men soverommet er min favoritt!
For de som lurer på hvorfor jeg bytter skrift og størrelse i disse dager: jeg prøver meg bare litt frem:)
Ha en goooood helg!

4 kommentarer:

  1. Sånne soveromsmøbler husker jeg fra min barndom. De er veldig fine med litt farge på ja. Helt greit at du endrer skriftstørrelsen, da er det litt lettere å lese( Jeg er nærsynt :-))

    SvarSlett
  2. Min mor har sin mors soveromsmøbler, de er like som dine, men ikke malt.
    Utrolig flotte ting å ha, ting man blir glad i.
    Ha ei strålende helg.

    SvarSlett
  3. Mine besteforeldre hadde disse, mørke som de ofte var på den tiden. Jeg har arvet de to puffene, og de har jeg ikke hatt hjerte til å male (ennå). Morsomt å se det samme i malte møbler.
    Herlig med stor skrift, så slipper man å dra opp størrelsen på siden :-)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Det ble flott! Jeg har et stk nattbord og en stk puff i samme -( begge er malt i fargen Chi.) Aner ikke om det har eksistert et halt sett, men antageligvis, for det er etter mine oldeforeldre, og jeg husker de hadde akkurat den sengen :)
    Ha en finfin helg :) Kommer e-post iløpet av helga :)

    SvarSlett