onsdag 29. august 2012

Hagen før og etter.

I dag er det nydelig vær ute og jeg er nesten frisk! Tenkte å skrive litt om hagen her igjen nå, for det er en liten stund siden. De av dere som har fulgt meg kan sikkert huske mine planer om fargekoordinerte rabatter osv. Tror jeg bestemte meg for hvitt, blått og rosa. Resultatet ble selvsagt helt annerledesJ Her er før og etter bildene!

 Vinter 2011/2012! Det store treet ble i følge naboene plantet av en tidligere eier. Tuja, tre og plen! 
  Vi tar bort tre og tuja.
Bed blir bygd av snill pappa. Og nå ser det slik ut:



Jeg har gått med planer om å male de opphøyde bedene og sandkassa grå, men problemer med armen satte en stopper for det arbeidet nå i sommer. Håper derfor på mange fine høst-dager! Men egentlig så kan det tas til våren, det er jo ikke noe stress.  Synes dette har vær en fin sesong selv om vi/jeg ikke har fått gjort alt vi hadde planlagt. Likevel er jeg veldig fornøyd med alt vi har rukket- ikke verst bare det! Siden jeg planlegger en ting men ender opp med å gjøre en masse annet så er arbeidet og resultatet litt «hakkete», men så lenge vi koser oss med hage-prosjektene gjør et ikke noe.  Min største erfaring denne sesongen er at planlegging av hage ikke helt er min greie. Jeg er impulsiv og gjør ting i hagen når jeg har lyst- plutselig så ble det et nytt bed! Vips har jeg sådd andre planter enn planlagt! Ikke er jeg flink til å ta bilde før jeg starter på ulike prosjekter og jeg er egentlig ikke så interessert i å fotografere. Elsker å kikke på fine bilder hos andre men klarer liksom ikke å finne lysten til å bruke mye tid på det selv. Men jeg koser meg med det hele, og tror hage-kos skal være målet mitt istedenfor å planleggingJ
Riktig god onsdag!
Ps. En morsom ting skjedde her i går. Mannen min og jeg kikket i nye ikeakatalogen og gjett hvem som var der???  På side 112-113 er vår kjære koloni-nabo Muhammed!! (Han med alt skjegget) Fine mannen! Savner Sverige og kolonilivet når jeg ser ham. Han hadde nok den mest matnyttige kolonihagen på hele området med masse bønner, rot-vekster og noen bær. Mest imponerende var kanskje det at han hadde podet frukt-trærne selv!

4 kommentarer:

  1. 'Men jeg koser meg med det hele, og tror hage-kos skal være målet mitt istedenfor å planlegging' - der er jeg så enig.
    Koselig å følge bloggen din :-)

    SvarSlett
  2. Ha-ha, godt vi er flere som satser mest på kosen. Jeg planlegger gjerne, men det er ytterst sjelden planene blir fulgt. Gøy er det jo uansett-
    Godt du er nesten frisk igjen, ha en finfin torsdag.

    SvarSlett
  3. Planer er greie å ha, men det er som regel så som så med utførelsen. Så du er ikke alene om det :-)
    Kos deg med hagen, det er det viktigste!

    SvarSlett
  4. Det blir mest med kosen her og. Innimellom blir det gjort litt. En halvtime her, en halvtime der....utrolig hva som kan bli gjort på en halv time. Planer har jeg alltid, men om og når de blir utført er et annet spørsmål :)

    SvarSlett