mandag 6. august 2012

Ferie-slutt!

Ja, nå er ferien slutt! Det er litt godt men litt kjipt også. Jeg har brukt ferien på å bli frisk i min høyre arm som helt i begynnelsen av ferien ble overbelastet. Sånn er det når man har mye som skal bli gjort i hus og hage! Siste del av ferien, hvor jeg faktisk har hatt en fungerende arm, har vi vært på hytte- uten internett og data. Men nå er jeg tilbake her på bloggen! Og så koselig det er å se at så mange her vært å kikket på bloggen min selv når jeg ikke har publisert nytt innlegg på lenge! Stas:)

Legger ved et par bilder av en skikkelig sommer- bukett med håp om at ferie-følelsen skal henge i litt lenger.



Skal si lys har mye å si for hvordan bilder blir seende ut! Må begynne å ta bilder tidligere på dagen og ikke vente til barneTV-tid:)

Mitt neste innlegg skal handle om hvilke stauder som har fungert fint å så opp selv fra frø og hvilke som har vært mindre vellykket, hvilke som har blomstret første året, hvor store de har blitt osv osv. Med andre ord en liten guide til hvordan man på en sesong kan lage seg en billig og frodig hage med å så stauder fra frø- hm...ingen lett og snerten overskrift på den nei:)  Uansett- det kommer:)

Ha en riktig fin dag!

Klem Maria

7 kommentarer:

  1. Hyggelig at du er tilbake! Ser frem til ditt neste innlegg. alltid artig å lese om folks erfaringer med å så stauder :-)
    Ha en fortsatt fin mandag!

    SvarSlett
  2. Ja, ferien gikk fort og det er hverdag her i huset også!

    Godt at du ble bedre i armen, det er ikke noe stas med vond arm. Særlig ikke når man har mye å gjøre:)

    Ha en fortsatt fin mandag! Klem

    SvarSlett
  3. Koslig at du er tilbake :) Blir spennende å lese neste innlegg. Ha en fin mandagskveld!

    SvarSlett
  4. En nydelig bukett! Så bra at armen din er bra igjen. Det hjelper med litt ferie mot sånne vondter :)
    Ja, det med å så egne planter er veldig morsomt, og som deg har jeg hatt forskjellige erfaringer! Av og til må det en sesong til før potta vil spire også.
    Jeg gleder meg til neste innlegg!
    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Nydelig bukett. Det blir spennende å lese om dine erfaringer med å så staudefrø. Jeg har mest erfaring fra å så sommerplanter, men sådde frø fra muskaskattost ( egen plante) i vinter og det gikk fint. Den har ikke blomstret ennå, men det får det kalde været ta skylda for. Den kommer nok, men sent.

    SvarSlett
  6. Flotte sommerbuketter :) Hyggelig du er tilbake, frisk og rask. Gleder meg til flere innlegg fra deg.
    Nyt dagene..

    SvarSlett
  7. Hei,buketten din var flott den sjølv om lyset ikkje var på topp :) Kjedelig å verte redusert i ferien. Men flott at du har vorte bra no :)
    Gled meg til ditt neste inlegg. Sår stauder sjølv, så spennande å få høyre om andre sine erfaringar.
    Nyt restsommaren, satsar på den vert fin....

    SvarSlett