lørdag 5. mai 2012

Liljekonvall


Føler meg som verdens heldigste- for vi har liljekonvaller i hagen!!! Hvilken super overraskelse!
Jeg har jo flyttet hjem etter mange år både her og der, men husker at vi plukket store buketter med liljekonvall hver vår. En annen ting som er litt rart ved å flytte hjem igjen er at man ser mange gamle folk. Når jeg var tenåring så var det en gutt som var endel eldre enn meg og jeg husket han som sååå kjekk- så ham igjen her om dagen- og ærlig talt! Hvilken dårlig smak jeg hadde den gang. He he :o) På den andre siden kan ikke smaken min ha endret seg så mye da jeg har vært kjæreste med mannen min i 13 år:)  Godt noe er stabilt og godt noe endres!

Ha en fin lørdag!!!
Klem Maria

3 kommentarer:

  1. Liljekonvall er kjemep flott. Jeg husker også at vi plukket det, men nå er det ikke mye igjen av denne planten.

    Jeg kjenner nesten ingen igjen jeg, når jeg kommer hjem til min hjembygd. Artig å se at de små er blitt store, syns jeg :)

    Ønsker deg en kjempe fin dag.

    SvarSlett
  2. Liljekonval forbinder jeg med barndomshjemmet. Mamma var så lykkelig da de blomstret i tide til konfirmasjonene til brødrene mine. Så ble pappa lei av all skvalderkålen som vokste i skråningen med liljekonval. Han sprøytet i vei med Roundup og året etter var det Skvalderkål der, men ingen liljekonvaler :-(

    SvarSlett
  3. Liljekonvaller er fantastiske, så du kan virkelig prise deg lykkelig over å ha dem i hagen!
    Angående ungdomsforelskelser, har jeg erfart det samme som deg ;) Ofte har jeg lurt på hva jeg så i vedkommende, he-he!
    Uansett, det viktigste er at vi har det bra!

    SvarSlett