torsdag 3. november 2011

Prosjekt: rydde skråen!

Ja, her er altså skråen for noen dager siden hvor vi "bare" hadde fjernet alt rotet som lå der. Så satte jeg igang med spade og pågangsmot for å ta vekk de tre buskene som var igjen. Med følgende resultat:



Brukket spade! Er det mulig?? Ikke er jeg så sterk heller:) ja ja, tilslutt fikk jeg fjernet to av buskene, men den siste satt dønn fast. Ropte på mannen som satte igang- haha! Fuket ikke for ham heller, vel ikke før han resolutt sa; "Jeg henter øksa". Da ble det fart på sakene og nå er busken og store deler av rota hugget opp og fraktet vekk. Ikke mindre enn tre turer til søpla ble det! Og slik ser skråen ut nå:


De fine murene synes og i jorda ligger over 5 kg påskeliljer, masse perleblomster og hyasinter. Lobo står til venstre på bildet og Karin Schneider står til høyre. Helt til høyre står det et gammelt plommetre. Det er mye døde greiner på den, men når jag saget vekk en gren virket det som det var litt liv igjen i den. Så treet får lov til å stå til våren, så ser vi litt bedre hvordan det står til med den.

Ja, dette er altså resultatet av flere dagers hage-arbeid. Når den "formelle" arbeidsdagen tar slutt starter hage-arbeidet, og nå som det blir tidlig mørkt går det treigt:) Morsomt lell:)

Takk for at du stakk innom bloggen min, og selv om det bare er torsdag så ønsker jeg riktig god helg!!

4 kommentarer:

  1. For en jobb.Har knekt noen spader jeg og,går på med alle krefter og tar i,opp skal det ;)
    Bra du fikk hjelp:)
    God helg til deg og:)

    SvarSlett
  2. Vilket dagsverk! En och annan knäckt spade ligger nog här också, det hör till när man är ivrig (och inte orkar hämta spättet..) eller yxa då. Vad kul att flytta in i nytt hus och få en alldeles egen trädgård. Vilka planer och framtidsvisioner ligger inte där och väntar :)

    SvarSlett
  3. Utfordrende og spennende med gammel hage og så planlegge utfra det! Lykke til og god helg! Hilsen Anne Marit i Anntellas landliv

    SvarSlett
  4. Takk for koselige kommentarer! Vi flyttet inn i huset i går! Og hagen og hus er ganske gammelt-1926! Det eneste som er synd er at de forrige eierne ikke var så glad i hage, så de fjernet rabatter og epletrær....og satte plen og tuja hekk. Bringebærbuskene tok de også vekk, men noen har overlevd i skråen, og der er det to ripsbusker også, samt tre peoner- de skal jeg pyssle om og se til at får det godt til våren:) Masse planer:)
    Ha en fortsatt fin søndag!
    Maria:)

    SvarSlett