fredag 25. november 2011

Et steinbed!



I vår overgrodde hage fant jeg etter mye rydding et lite steinbed langs husveggen. En gang må det ha bodd et menneske her som likte hage, for bare jeg tok bort alt ugresset så fant jeg riktig god jord og flere peoner! Mye graving og rensing av ugress måtte til, men nå har lavendelen min fått plass sammen med en masse løk/knoller(liljer, påskeliljer, anemoner, snøklokker, krokus m.m) og peonene da. Litt vanskelig å være veldig farge koordinert i bedene når jeg ikke aner fargene på dem- men veldig koselig å ha noe å glede seg til. På sikt lurer jeg på å utvide steinbedet litt, men er ikke helt sikker ennå:) Uansett slik så bedet ut etter et par timers innsats:




Har litt igjen ja, foreksempel er det et par stiger som skal bort:) De forrige eierne la igjen to stiger og en snøskuffe. Vi får ta dem inn i kjelleren.

Og så et oppdatert bilde av skråen- den beryktede katte-do-skråen. Og jada, katten har vært i steinbedet også. Må nok legge ut barlind eller tuja kvister for å holde den borte. Og på bildet synes stien som skal bli en urte-sti:)


Ha en riktig fin dag og god helg!!
Maria:)

2 kommentarer:

  1. Så mange artige prosjekter du har på gang.
    Steinbed inntil den grove steinveggen bare må bli fint.
    Og urtesti høres ut som en god og spennende ide .

    God helg , klem Marit.

    SvarSlett
  2. Må ha noen prosjekter her og der- håper bare jeg får fullført dem og at de ikke stopper opp på planleggingsstadiet:)
    Håper du hadde en riktig god helg!! Ønsker deg en fin uke!
    Klem Maria

    SvarSlett