mandag 2. juli 2012

Bok Tips! Just for fun!



Jeg leser mye i forbindelse med min jobb så når jeg har fri vil jeg helst ikke lese noe tungt, analytisk eller dypt ...ja, rett og slett vil jeg ikke lese bøker hvor jeg må tenke så mye. Så nå som mange av dere lesere har sommerferie vil jeg anbefale to forfattere som skriver underholdende og lett!

Nummer en er: Janet Evanovich. Hun har skrevet en serie som er veldig underholdende, spennede og morsom! (sånn gapskratt morsom) De første bøkene heter; One for the money, Two for the dough, Three to get deadly osv osv...Disse bøkene anbefales varmt! Det vil si, jeg synes ikke de norske oversettelsene er så bra så her er det best å satse på originalspråket- engelsk!

Nummer to: Charlaine Harris. Dette er dama som har skrevet bøkene True blood serien er basert på. Bøkene er ganske annerledes enn serien, selv om noen av hovedtrekkene er like. Uansett er dette et klassisk tilfelle hvor bøkene faktisk er bedre enn filmen (les: tv-serien). Om man sammenligner da:)  Første bok heter; Dead until dark. og serien består av temmelig mange bøker.

Bøker på engelsk pleier jeg å handle på cdon.com. Enkelt og greit! Og jeg anbefaler virkelig å lese bøker på engelsk. Det går kanskje litt sakte de første sidene, men vips så er man igang! Man kan mer enn man tror!

Slik saken ser ut nå så har jeg faktisk ingen bøker å lese denne sommeren, så snille dere;

Del gjerne noen bok-tips i kommentarfeltet under!

God bok-sommer!!!
Maria:)



2 kommentarer:

  1. Takk for tipset. Jeg liker å lese på engelsk, da har jeg en unnskyldning hvis det ikke er spesielt seriøs litteratur. Alexander McCall Smith er for meg det absolutt mest hyggelige å lese. Serien "The 44 Scotland Street" med lun skotsk humor anbefales varmt hvis du ikke trenger veldig mye action da.

    SvarSlett
  2. Jeg liker action, men det funker fint uten også:) Nå skal jeg lete etter boken- og takket være deg har jeg noe av sommerlesningen i boks:) Tusen takk for tips!

    SvarSlett