mandag 17. oktober 2011

Grå-mandag:)

Denne uken blir det ikke noe særlig blogging fra meg - for vi flytter til hus og hage på fredag!! Gleder meg veldig til å få noe eget! Men det er mye pakking og mye rot i leiligheten vi bor i nå...rett og slett litt kaos her:)






Og så presset vi mer eplemust i går! Det må jeg si et par ord om. Fremgangsmåten var: Fylte 5 liters poser med eplebiter og la dem i fryseren. Tok dem opp og lot dem tine. Bitene havnet i en stor bolle (bitene fra en 5 liters pose veide litt under 3 kg)og så ble de most. All mosen ble så puttet i pressen, og alt ble presset sakte. Av dette ble det litt under 13 dl fantastisk drikke. Det er godt å ha på en slik grå mandag:)

Ønsker alle en skikkelig fin uke, med mer sol enn det er her i dag!

2 kommentarer:

  1. Det er temmelig grått hos meg også i dag. Regnbyger og vind, og til natten er det meldt storm.
    Så deilig med egenpresset eplemost!

    Spennende med nytt hus og hage, skjønner at du gleder deg. Litt rot og kaos i flytteprosessen er vel helt normalt.
    Ha en fin uke og lykke til med flyttingen på fredag!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for snille ord! I går kunne jeg ikke dy meg, men dro avsted og kjøpte et epletre av sorten Lobo... Har aldri hatt den typen så det blir spennende. Selv om fokuset skal ligge på å flytte inn i huset så er det like viktig for meg å få litt trær og busker på plass i hagen:) om litt kommer jo vinter og snø- da får jeg jo ikke gjort noe særlig i hagen alls!
    Håper stormen var snill mot hus og hage hos deg, bortsett fra mye bråk av regn og vind gikk det greit hos oss:)
    Ha en toppen dag!

    SvarSlett