fredag 6. april 2012

Drivhuset er ferdig!!


Endelig er drivhuset ferdig! Det hele ble ferdig i går- det tok altså to erfarne personer 2,5 dager å sette det opp. Pluss en dag for å fikse fundament og slikt. Og litt ekstra tid på å grave.....Phu! Hadde aldri klart dette selv, vel kanskje om jeg hadde hatt tre uker ferie :) Eller kanskje en måned:)

På spire-fronten er det også nytt her i gården. Jeg satte alle spirene ut en dag, slik jeg har gjort mange ganger før- men det var vel kaldt eller for sterk vind så mange av dem døde! Eder og galle!  Det gikk verst utover revebjellene, men de hadde jeg heldigvis sådd mange av og noen stod inne også. Tidligere hadde jeg en filosofi om at jeg alltid sådde dobbelt så mye som det jeg ønsket- for da kunne snigler og kaniner ta halvparten uten at det gjorde noe- nå må jeg visst legge til meg selv som plante-dødare også! Skummelt å være spire her i huset:)

Nå venter jeg bare på å bli vant til drivhuset, skal sjekke litt om kveldene hvor lavt ned tempraturen kommer. Om alt er vel flytter plantene inn over helgen:)

Fortsatt riktig god påske eventuellt glad påsk!

Klem Maria

7 kommentarer:

  1. Hei!

    Grattis med drivhus. Her vil du komme til å kose deg veldig! Har du lyst å prøve blomkål og brocolli, så har jeg noen til overs. Send meg navn og adr på e-posten min, som du finner inne på bloggen, så skal jeg sende deg planter.

    Ha en super dag!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt drivhus!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med det flotte drivhuset...det får du sikkert masse glede av!
    Kos deg videre i påsken.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Grattis, det måste kännas fantastiskt att ha växthuset på plats. Vilken dröm. Nu kommer det bli fart på dina sådder.
    Glad påsk :)

    SvarSlett
  5. Grattis med ferdig drivhus!!! Kjenner jeg klør veldig etter få på plass mitt også. Det må heldigvis ikke bygges, men det må graves ut der det skal stå og enda er det så tele i bakken at det ikke går an å få en spade eller spett gjennom jorda. Kos deg med drivhuset :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med drivhus - det popper opp noen drivhus nå hos den ene og andre. Jeg har ikke satt i varme i mitt nye lille drivhus, så jeg har ikke flyttet ut noe der ennå. Det er nede i 1-2 grader på natta, litt kaldt. Har du tenkt å ha varmeovn?

    Blir spennende å følge med hos deg!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med nytt drivhus! Jeg kjenner godt den følelsen, og enda bedre den dagen du kan flytte spirene dine ut der! Du må skaffe deg en ovn, og frostvakt, så tenker jeg det går bra! Her snødde spirene mine ned for et par uker siden, flere hadde spirt, men håper det går bra likevel! Jeg kan ikke ta de inn, for her er fullt fra før av andre spirer....Ønsker deg fortsatt god påske!

    SvarSlett