fredag 16. september 2011

Må ha!

Har desverre ikke noe bilde av min lille hage ennå, men den er temmelig liten. Siden vi umulig kan få plass til alt vi vil ha så får det bli en liten prioriteringsliste!
1. Epletre
Et tre i hagen er så utrolig viktig både for å få litt høyde, men også for å få god frukt. Blomstrer jo pent om våren også.  Etter litt leting fant jeg http://www.vestby-planteskole.no/ hvor de hadde mitt favoritt epletre- Ingrid Marie! Selv om det er litt langt å reise dit for meg var det så absolutt verdt turen! Nå må jeg bare velge en sort til slik at trærne pollinerer hverandre. Luter mot Aroma eller Fillippa.....
2. Drivhus
Jepp, det skal være drivhus i hagen. Tror ikke vi kommer til å sette det opp før til våren, men det kommer jo litt ann på hvor mye snø det blir. Gleder meg allerede til å plante frø til neste sesong!
3. Sandkasse
Slik at det blir noe morsomt å gjøre for oss alle sammen:)
4. Opphøyd bed
Dette har vi hatt tidligere og det har funket så bra. Det er bare å blåse i hva slags jord man har i utgangspunktet, fylle oppi den jorden man vil ha- og plante etter ønske. Vi har tidligere laget lange og smale bed og tror vi går for det denne gangen.
5. Kompost
Kompost for matavfall og for hageavfall. Så praktisk at man lager den jorden man trenger på plass:)
6. Hm....Er ikke sikker på hva mer vi MÅ ha. Får tenke mer på det til i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar